MUDANYA - BURSA



MUDANYA - BURSA
Yine bir iş için Bursa’ya gittiğimde dönüşte Mudanya’ya üzerinden dönmeye karar verdim ve Bursa’da işlerimin bitirdikten sonra düşündüğümüzü yapmak üzere Mudanya’ya doğru ilerlemeye başladım. Yol çift şerit olduğu için gayet rahat bir yolculuktan sonra önce Güzelyalı yol ayrımını geçip Mudanya’ya geldik.
           


Burası da Bursa’nın diğer ilçeleri gibi eski ve yeni evlerle dolup taşıyordu, ben yalnızca eski Cumbalı evlere meraklı olduğumdan dolayı bu tip evleri fotoğrafladım. Bunların çoğu aslına uygun restorasyon edilmişler, çok sevimli hale gelmiş.









                                             Bu eski evlerden birinin kapısı
Mudanya Bursa’nın büyük ilçelerinden biri olup, Tarihimizde de önemli yer tutar, İstiklal savaşı sonrasında İtilaf devletleri ile imzalanan anlaşmaya ev sahipliği yapıştır (11 Ekim 1922). Türk heyetine İsmet İNÖNÜ temsil ederken yanında Fevzi Paşa ve Rafet Paşa’da bu görüşmelerde hazır bulunmuşlardır. Bu antlaşma sonunda Osmanlı Devleti sona ermiştir.
                                Mütareke'nin imzalandığı Ev

                                                    Mütareke evinin karşısındaki İsmet İNÖNÜ heykeli
                                                   Mustafa Kemal ATATÜRK'ün İsmet İNÖNÜ'ye gönderdiği mesaj
Daha sonra sahil boyunca yola devam edeceğimizden Mudanya’dan çıkarken durup bir kez daha geriye baktığımda Mudanya fenerini gördüm,

bir an için durduğum yerden aşağıya denize doğru baktığımda ise şaşırdım. Çünkü bir araç aşağıya düşmüş, görünüşüne göre uzun bir süre önce düşmüş.
  
Yolumuza sahil boyunca devam ettik önce Kumyaka’daki tatil siteleri önümüze çıktı.


  
Buradan da ilerledikten sonra karşımıza Tiralye (Zeytindağ) geldi. Bu arada dönüşümüz çok geç olacağından burayı daha sonra gezmez için geniş bir zaman ayıracağımı kendime söz vererek hızla geçip yoluma devam ettim.
                                                       Trilye Girişi (bir seçim zamanıymış)
                                                       Trilye Limanı
    

Comments

Popular posts from this blog

BALİNA ASKERİ PLAJI KIBRIS

SÜLEYMANPAŞA KÖŞKÜ (KIBRIS-GİRNE)

SAKAR GEÇİTİ – MUĞLA