GİZLİKENT ŞELALESİ – Fethiye MUĞLA

 GİZLİKENT ŞELALESİ – Fethiye MUĞLA

İnternette Saklıkent kanyonuyla ilgili araştırma yaparken, Gizlikent Şelalesi diye bir yer buldum ve Saklıkent kanyonu yolu üzerinde olduğunu öğrenince, hemen araştırmaya başladım, Saklıkent kanyonuna gelmeden 1 km. önce sağ dönülerek gidildiği ve yeni, yeni keşfedilmediği için fazla göz önünde değildi, ama incelediğimde ilginç gelen bir yer olduğunu gördüm ve bir dahaki Fethiye tarafındaki bir gezi sırasında buraya da gitmeyi planladım, 2013 yılında bir tatil sırasında Fethiye’ye gittim ve bu GİZLİKENT Şelalesine gitmek kısmet oldu.                                                                

Yol o zamanlar stabilize idi şimdilerde asfaltlanmıştır.  Yol boyunca yavaş seyrederek sonunda bir alanda kurulmuş olan büyükçe bir çardak önüne kadar ilerledim. Bu çardak şelaleyi giden yolun hemen başında kurulmuş ve gelen ziyaretçilerin yemek, içmek ve dinlenmek gibi ihtiyaçlarını gideriyor.


                                                      










Bu çardağın hemen yanından aşağıya doğru uzanan uzunca bir merdivenlerden aşağıya inilip, bir düzlüğe geliniyor.






Orada bir köylünün kurduğu bir tezgahta gözleme yapıyor, çay demliyor, ayrıca bir çok da hatıra eşya satışı yapıyordu. 






Bu düzlükten sağa doğru takriben 300 metre kadar dere yatağından yürüyerek şelalenin bulunduğu mevkisine geliyormuşsunuz. Ben gidemedim çünkü o sıralarda eşimin bel ağırları yüzünden derede ilerlemesi zor olduğu için 100 veya 150 metreden geri döndük, inşallah bir dahaki sefer şelaleyi görmek nasip olur.





                                                                 



Sonra dönüp o uzun merdivenlerden otura kalka çıktık ve çardağı yanındaki ağaçların altına yapılmış olan bölümlere oturup yemek yedik. 







Daha sonrada yola koyulup, geldiğimiz yoldan geriye döndük.  

Görülmesi gereken yerlerden bir, tavsiye ederim.      

Comments

Popular posts from this blog

BALİNA ASKERİ PLAJI KIBRIS

SÜLEYMANPAŞA KÖŞKÜ (KIBRIS-GİRNE)

SAKAR GEÇİTİ – MUĞLA