KIBRIS ÇIKARTMA PLAJI

 KIBRIS ÇIKARTMA PLAJI

Kıbrıs adasında yaşayan Türk halkına karşı yapılan zulümlere karşısında hiçbir önleyici tedbir alınmaması üzerine Garantör devlet statüsünde olan TÜRKİYE bu hakkını kullanarak 1974 yılında adadaki Türk halkına yapılan zulümlere dur demek için müdahale yapmıştı. Bu müdahalenin başlangıç noktası olan ve adaya Türk askerinin çıkartma yapıldığı yere çıkartma plajı ismi verilmiş olup önceleri bu alana, çıkartmayı anmak ve şehit olanlar için anıt heykel yapıldı ve ilerleyen yıllarda bu alan restorasyon yapılarak, bu çıkartmanın anısı olarak ta bir çıkartma gemisi getirilmiş ve müze haline getirilip halkın hizmetine açılmış.

Ben bu çıkartma gemisini görmedim ama Kıbrıs’ta yaşayan torunlarım bu çıkartma gemisinin ve çevresinin fotoğraflarını çekerek bana yolladılar, ben de bunları paylaşıyorum.    

                                  Arka planda görünen ilk yapılan çıkartma anıtı





                                            Anıtın üzerinde yazılı olan bilgiler





                                Çıkartma gemisinin içinde ve dışarıda maketlerle olay tasvir edilmeye çalışılmış
     





                                            Çıkartma zamanı çekilmiş fotoğraflar



















Comments

Popular posts from this blog

BALİNA ASKERİ PLAJI KIBRIS

SÜLEYMANPAŞA KÖŞKÜ (KIBRIS-GİRNE)

SAKAR GEÇİTİ – MUĞLA