İZMİR – ANTALYA - İZMİR II. Bölüm (Yollarından manzaralar)

II. Bölüm
KALKAN – ANTALYA
Kalkan’da üç günlük dinlenmeden sonra KALKAN 'ı arkamızda bırakırken hatıra olarak eşimin bir karesini çektim ve yola koyulduk.

On dakika sonra beyazdan lacivert’te doğru uzana ve Akdeniz’in en güzel deniz görüntülerinden birine sahip olan KAPUTAŞ plajına ulaşmıştık,

uzun bir merdivenden aşağıya inmeyi göze alabilirseniz deniz girmenizi tavsiye ederim, enfes güzellik sunuyor size, yalnız birden derinleşiyor girerseniz dikkatli olun.

Bu yolu yenileme ve genişletme çalışmaları sırasında çalışan Dört işçi vefat etmiş. Burada yarım saat kadar oyalandıktan sonra toparlanıp Kaş’a doğru yola devam ettik. Takriben 25 dakika sonra karşımızda KAŞ‘ın bir çok otelinin olduğu ÇUKURBAĞ yarımadası görünmüştü,

daha sonra da Kaş’a girmiştik, eskiden Kaş’a yaklaştığınızda sahilden devam edip girerdiniz, şimdilerde şehrin Kalkan tarafına yapılan yat limanı nedeniyle yol bir içeriye alınmış. Buna rağmen güzelliğinden hiçbir şey kaybetmemiş. Sahilde oturup Meis adasına karşı birer çay içip
                                                                Arkadaki ada Meis adası
yola koyulup bu güzel ve şirin beldeyi arkamızda bıraktık,

tepeye çıkınca yukarıdan bu güzel beldeyi bir müddet seyrettik,

Bu manzara seyredilmez mi!
yolda ilginç bir evi görünce onu da aramıza kattık,

biraz daha ileride ise eski zamanlardan kalma bir su sanrıcıda bizi selamlamıştı,

hızla ilerlerken karşımıza Elmalı, Demre yol ayrımı geldi,

biz Demre’ye doğru direksiyonu kırdık, biraz gittikten sonra Üçağız, Kale sapağı çıktı karşımıza, hep methini duyduğumuz burayı ziyaret etmek istedik ama yolu çok uzatacağımız bildiğimiz halde yinede burayı gezmeyi başka bir turumuza bırakamayız diyerek hemen yolumuzu o yöne doğru döndürdük,

ilerledikçe karşımıza çıkan küçük köyleri arkamızda bırakarak ilerledik,

bir tepeyi aştığımızda karşımıza manzarayı görünce hayran, hayran baka kaldık.

Üçağız köyünde ilginç bir bar levhası ve incik boncuk satan esnafların güzel tezgahları,

gördükten sonra tekrar geldiğimiz yoldan ana yola doğru bir müddet devam ettik, köye girerken karşımıza çıkan satıcıdan aldığımız incirleri kaşla göz arasında yedik.

Tam köyün içinden sağa doğru Demre levhasını görüp o yola girdik, hızla ana yola doğru ilerlerken gördüğümüz kaya mezarı da çektik.

Yarım saat kadar bir yolculuktan sonra ana yola çıkıp Demre’ye devam ediyorduk ki karşımıza Demre’nin güzel koylarından biri olan Çayağzı çıktı, yukarıdan onu seyredip birkaç kare ile gezimizi süsledik.

Demre’ye gelmişken Noel Baba’yı ziyaret etmeden de geçemedik, ne olur ne olmaz, yoksa Yeni yılda bizlere hediye vermezdi.

Şehrin merkezindeki Neol baba heykeli
Neol babanın evinin antik kalıntılarında heykeli
Bu ziyareti hızlıca yaptıktan sonra Finike’ye doğru yeniden yola koyulduk, bu yol çok virajlı dikkatli olmak gerekli ama çok güzel nefis küçük, küçük koylara sahip ki insanı kendisine hayran bırakıyor.

Bu virajlı yoldan ilerleyerek sonunda Finike’ye vardı.

Hemen şehrin girişinde bulunan yatı limanında (Marina) bir birinden güzel tekneler biz karşıladı.

Şehrin içine doğru ilerlediğimizde Elmalı, Kumluca levhalarını görüp Kumluca istikametine devam ettik. Antalya’ya gitmek için Kumluca‘yı da arkamızda bırakmamız gerekiyordu ve bizde bunu hızla yaptık.

Bu yerleşim yerini de geçtikten sonra Göynük’te gideceğimiz otele az bir yolumuz kalmıştı ama biz sanki bunu uzatmak için önümüze çıkan Çıralı sapağından içeriye girdik.

Burada istediğimiz fotoğrafları çektikten sonra buradan çıkıp tekrar ana yola dönüp gideceğimiz otele doğru yola devam ederken, oteller guruplarından bir kaçını barındıran Tekirova’ya girmeyip

devam ederken Kemer’e geldik, buraya girip fotoğraf çekmeden yalnızca görmek için hızlı bir şekilde geçmeye karar verdik, hızlı bir biçimde şehrin içinden geçerken yine de saat kulesinin fotoğrafını çekmeden edemedik,

burayı da hızla geçtik ve sonunda tatiliminiz ikinci bölümde kalacağımız otele vardık.

Comments

Popular posts from this blog