İZMİR – ANTALYA - İZMİR I. Bölüm(Yollarından manzaralar)

İZMİR – ANTALYA  - İZMİR (Yollarından manzaralar)
İzmir’den yola çıkıp Aydın- Muğla-Fethiye-Kalkan-Kaş üzerinden Antalya’ya gidecek, dönüşte ise Antalya’dan yola çıkıp Korkuteli, Acıpayam, Denizli, Aydın üzerinden dönecek şekilde bir gezi plan yaptık ve bunu uygulamaya koyduk fakat uzun bir yol olduğu için bu yolculuğumuzu üç bölüm halinde sunacağım.

Birinci bölüm
İZMİR – KALKAN
İzmir’den yola çıktık, şehir trafiğine girmemek için çevre yolundan gitmeye kara verdik. İlk olarak karşımıza Bayraklı Tünelleri geldi,

yolu bir müddet takip ettikten sonra trafiğin azaldığı yerden otobandan ayrılıp normal yola döndük, Adnan Menderes havaalanının yanında geçerken içeriye girip bir iki kare çekip yola devam ettik,

Tekrar otobana girip hızla ilerlerken 75.Yıl Selattin Tünelinden geçip

Aydın şehrine girmeden dışından geçip Muğla’ya doğru yolumuza devam ettik,  Önümüze köftecileriyle ünlü olan Çine kasabasının içinde geçtik,

tabi burada yeni yapılmakta olan Çine barajına da bakmadan edemedik.

Beton gövdesi iyice ortaya çıkmış. Bu baraj sulama içinde kullanılacakmış ve Ülkemizde bu gibi yararlı işlerin yapıldığını görmek insanın içini ürpertip, hoş bir duygu veriyor. Yol Yatağan’ın dışından geçip giderken bizde ona uymuş devam ediyorduk. Çevre yolunu kullanarak Muğla’nın dışından geçip gittik ama

Muğla Üniversitesinin önünden geçip Sakar Geçidine doğru yola almaya devam ederken,

Ula’yı geçince eski zamanlardan kalma bir su sarnıcını görüp onu da resimledik.

Sonunda ünlü Sakar Geçidine girdik, lakin zaman geçtikçe bu geçidin yolları genişletilerek bu günlerde iki şeritli Duble yol haline getirilmiş.

Kenarda durup virajlarını bir fotoğrafını çektik

biraz daha ilerleyince Akyaka tatil beldesini görüntüledik.

Tabi ki Marmaris sapağını geçerken Söğüt ağaçlarıyla kaplı olan eski Marmaris yoldan da bir kare çekmeyi ihmal edilmezdik.

Önümüze gelen Köyceğiz’e şöyle bir girip tur attıktan sonra yolcu yolunda gerek deyip yola koyulduk.

Eskiden Göçek’e gelmeden önce virajlı ama güzel manzaralı yolundan giderken yeni açılan Göçek Tüneli ile yol hem kısalmış hem de virajlı yolda meydana gelebilecek tehlikeleri azaltmış

ama ben yinede şimdilerde dağ yolu olarak kalan eski yolu tercih ederim. Göçek’e daha önceleri girdiğimiz için buraya girmeyip devam ettik

ama Göçek’ten hemen sonra gelen ve merak ettiğimiz Günlüce koyuna girmeden edemedik

Buranın güzelliğini seyrettikten sonra denize girmeden olmazdı lakin yolu daha yeni yarılamış olduğumuzdan bu isteğimizi bir başka bahara bırakarak bu güzel koydan çıktık, yola 15, 20 dakika devam ettikten sonra arabayı sağa park alanına çekip aşağıdaki koyu seyretmeye daldık.

Kenarda çay satıcısından bir çay alıp Katrancı koyunun müthiş güzelliğine dalıp çayımızı yudumladık.Fethiye’yin de dışından geçip doğa manzarasını seyrederek ilerlerken önümüze gelen yol levhasından sağ dönerek Kaş yönüne döndük. Sayısız sayıda ANTİK Kent levhalarını geçtikten sonra PATARA Antik Kent levhasını görünce e artık buraya girelim diyerek saptık, hızla denize doğru yol alırken birden karşımıza PATARA Antik Kenti çıktı.

Burasını hayranlıkla ve ilgiyle gezip baktıktan sonra biraz daha ileri karşımıza çıkan levha bu da nedir diye bizi meraklandırdı, okuyunca burasının deniz kaplumbağalarının üretme sahasın olduğunu öğrendik,

sahile kadar uzanan tahta yol demek ki bunun içi yapıldığını düşünsek te, kuma ayak basınca niye bu tahta yolu yaptıkların yanladık çünkü toprak sıcaktan çok ısınmış ve basanın ayağını yakıyor olduğunu deneyerek öğrendik.

Burada da bir müddet oturup çevreyi seyrettikten sonra yola devam etmemiz gerektiği için yola koyulduk.Bir tepeyi tırmanıp inişe geçtiğimizde karşımıza son yılların gözde Tatil beldelerinden biri olan KALKAN çıktı.

Sessizliği ve güzelliğiyle insanları kendine bir mıknatıs gibi çekiyor.

Kenti görünüşünü arkamızda bırakarak ayrıldık.

Comments

Popular posts from this blog