CUMALIKIZIK / BURSA


CUMALIKIZIK
Birçok sefer Bursa’ya gidip geldiğim her defasında kendi kendime şu CUMALIKIZIK‘a gitmek için söz versem de bu isteğimi uzun bir süre gerçekleştiremedim, 2010 yılında yine iş için gittiğim zaman bulduğum boşluktan yararlanarak gitmeyi başarmıştım sonunda.
Bursa’nın bir çok tarihi yerleşimlerinden bir olup ve hemen yanı başında yer almakta olan bu şirin ve güzel belde son zamanların uğrak yerlerinden biri olmuş durumda.



Halen tarihi dokusunu muhafaza ederek kendisine olan ilgiyi çekmeye devam ediyor.
Gittim de köyün içersine araç girmiyordu, 


 
(Belki bana denk gelmiştir.)meydanın hemen alt tarafında bulunan otoparka aracı bıraktıktan sonra bu köyü gezmeye başladım, zamanım kısıtlı olduğundan hızlı, hızlı etrafı dolaştım.
Haftanın belirli günlerinde Pazar kuruluyormuş ama meydanda her zaman birkaç tezgah mevcut, bunlarda ağırlıklı olarak hediyelik eşya satıyorlar,



 
ama çevreden topladıkları bitkileri de sergiliyorlar.
Burası Bursa büyük şehir belediye sınırları içersine dahil olduktan sonra buradaki tarihi yapıları Belediyece tadilat edilerek eski görünüşlerine kavuşturulmaya başlanmıştır ve evleri ziyaret edenler için çok güzel görüntüler oluşturuyor, bu sayede gün geçtikçe tanınmaya ve Turizme katkı sağlamaya başlamış olup köy haklıda bundan çok memnunlar.
Meydandan içerilere doğru yürüdükçe gözünüzün önünde tarih bir şerit gibi yavaş, yavaş akıp geçerken siz etrafı daha dikkatli gözlemeye başlıyorsunuz, dar sokaklar, taş evler, tahta kapılar, cumbalı evler, bu gördüklerinizi içinize sindirdiğiniz de kendinizi geçmiş zamanları yaşarmış gibi hissetmeye başlıyorsunuz. 





Bu dar sokakları gezerken sıkça karşılaşacağınız bir çok restorasyona tabi tutulmuş evle karşılaşabilirsiniz, her ne kadar aslına sadık kalınarak yapılsa da renkler ise zamanın zevklerine göre değişmiş oluyor, bazı evlerin altına ise mahalle bakkalı yapılmış. 


 
 Dolaşmaktan yorulduğumdan, çünkü köy genellikle yokuş olan bir yapıya sahipti, biraz dinlenip soluklanmak için eski bir evden bozma olan cafe gibi bir yerde oturduğumda ise karşıma çıkan ilginç bir masa ile karşılaştım.

 

 
Buraya yapmış olduğum bu geziden çok memnun kalmış ve bir çok fotoğraf çekmiş olarak geri dönüşe geçtiğimde, kendi kendime iyi ki bu gezi için kendime zaman ayırabildiğime sevinmiştim ve en kısa zamanda tekrar gelmeye kara verdim. (İnşallah gerçekleştiririm.)                          

Comments

Popular posts from this blog

BALİNA ASKERİ PLAJI KIBRIS

SÜLEYMANPAŞA KÖŞKÜ (KIBRIS-GİRNE)

SAKAR GEÇİTİ – MUĞLA